tisdag 21 maj 2013

KB-intruktör!!!!

Jag kan nu stolt meddela att jag från och med i söndags kan titulera mig kettlebellinstruktör!!!

Förra helgen var jag på Spartan i Motala och fick en mycket bra och otroligt givande Kettlebell grundutbildning. Det matades de 4 klassiska övningarna en hel helg. Det kan tänkas mycket för endast fyra övningar, men det behövdes kan jag lova för att verkligen få in tekniken. Utöver det hade vi rörlighetspass, uppvärmning och lektioner i hur man instruerar i kettlebell, allt enligt den genuina Spartanandan.

Betty har talat så gått om Spartan - de är som en familj! Och jag kan bara hålla med. Det var ett trevligt och härligt mottagande men så skönt avslappnat, precis som jag gillar det.

I höst så kommer jag tillsammans med Anna, som också är tränande i the B-ROOM, att hålla nybörjarklasser i KB. Något som jag ser fram emot och som jag är grymt taggad inför! En utmaning och väldigt en positiv sådan. Can't wait!

Jag och Anna kommer att köra egna pass och nöta teknik för att förereda oss för en kommande certifiering i Kettlebell som går av stapeln i höst. Vägen dit ska bli rolig och jag kommer att göra ALLT för att få tekniken att sitta till 100% (tekniknörd som jag är)! Det inte bara för min egen skull utan för det ansvartet jag bär när jag nu ska instruera andra i Kettlebell.

Nedan följer helgen i bilder, de får tala för sig själva. Känn energin, känn glädjen även om bilderna inte kan förmedla hur det faktiskt var att vara där i nuet, omgiven av sköna deltagare och proffsiga instruktörer.



Började med en minst sagt annorlunda uppvärmning!
 
Sen matades det svingen, om och om igen ända fram till...
 
...en väldigt välsmakande lunch!
 
En del av det glada gänget


Bakom kulisserna, Spartan-Olof går in för sin uppgift
 
Gäller att ha fokus när man nöter Clean :)
 
Anna sätter en dubbel!!!
 
Mycket nöjd efter första dagen


Ok, en liten Windmill också..


Där satt den - the Jerk!
 
Strålande glad efter en fantastisk helg!
 
TACK Olof och Chris för två mycket lärorika dagar och för det fina välkomnandet in i Spartanfamiljen! Och TACK Betty för all din stöttning, den väger guld!!

12 kommentarer:

  1. Å så roligt det ser ut!!! Nu är det verkligen dags att ses och prata mer, det var så länge sen!

    Kram / Hulken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det verkligen!!!
      Yes, så här kan vi inte hålla på, måste boka in en träff S N A R T!

      Kram

      Radera
  2. Grattis till er båda!

    Och yikes vilka lovely muskler!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!!

      Yes, såna får man i the B-ROOM ;-) Skämt å sido, tack!
      Hörde du var och fingrade lite på redskapen i helgen, hoppas du hade kul! Visst är det väl ett fantastiskt gym?!

      Radera
  3. Respekt Annie :)

    /Joey & Wallie

    SvaraRadera
  4. Stort grattis, vad roligt!!!

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS!! Vad roligt !! Ska ni instruera hos Betty ??
    =)

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja, vi tjuvstartar med ett "prova på" pass den 10/6 sen blir det nybörjarklasser i the B-ROOM i höst:)

    SvaraRadera
  7. Ni var grymma och jag var/är så stolt. Det här trodde vi inte i höstas när du kom med din lilla järnkula!
    Nu är du en del av the B-ROOM :-) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Betty!!
      Hihi, nä kunde inte ana vilken resa jag skulle komma att påbörja. Då visste jag inte ens att det fanns något som hette "Competition" kula :) Tänk vad livet kan förändras!!

      KRAM!

      Radera