måndag 15 april 2013

B & B in the B-ROOM!!


Ja, vart ska jag börja...

Jag har varit på mitt livs första träningsevent. Den bjöds på här i vår lilla stad och den var sååå FANTASTISK!! Det var Spartansystrarna Magdalena Bibik och Betty som bjöd upp till dans i the B-ROOM!

Lördagen började med ett Built by Bibik in the Park Bootcamp. Vi dela upp oss fyra i varje lag. Det var kallt och ruggigt, men det tog inte lång tid att få upp temperaturen. 100 utfall, 200 box, 50 armhävningar på bänk, 50 sit-ups på bänk, 50 dips, 100 knäböj, ja ni ser ju -det var tufft! Detta var dessutom bara ett axplock av godbitar till övningar som skulle utföras.  Vi tävlade mot resterande lag vilket genererade lite extra energi och jävlar anamma! Vi ville ju vinna liksom :-) Det gjorde vi inte MEN vilken träning! Och kul och omväxlande att det var utomhus, det var första gången för mig och absolut inte sista!


Därefter var det tillbaka till the B-ROOM för att inta en gemensam lunch! Så roligt att träffa alla nya människor som åkt en bra bit för att spendera helgen på detta event. Tiden rusade iväg och snart var det dags för något som verkligen var över förväntan jobbigt - Spartan Moves. Ett program som Magdalena Bibik tagit fram och körs i Spartans anda. Det var 30 minuter hård träning med ett gummiband som redskap och rörelser i takt med musik. Riktigt kul och jobbigt (läs mjölksyra)

Sen var det Manmaker!! Ett tufft pass, med 40 sekunder på varje övning och vi jobbade i par och byttes av eller körde på parallellt. Det var ungefär som vårt Funktionella Fys-pass på måndagarna, men istället för att välta ett däck på 60 kg, så var det nu 90 kg som gällde... ja, ni förstår ju. Avslutningen var en parövning där vi skulle genomföra 50 manmakers, jag upprepar 50 manmakers. Ni som inte vet vad det är kan jag bara säga att det är grymt tufft. Sving med två kulor, clean and press, sving, ner och gör rodd. Ett grymt kul pass och den kämparglöden som var i the B-ROOM under detta passet var magisk!!!

Sist men inte minst, avslut på lördagen... en och en halv timme Zumba. Inte på något sätt så fysiskt ansträngande för musklerna, men flås och kroppen var verkligen i ständig rörelse, så jag kan ju bara tänka mig hur bra förbränningspass detta är. Magdalena Bibik var den som ledde passet så klart! Alltså vilken energi denna människa har, endorfinerna fullständigt sprutar bara av att se henne in action. Respekt!

Kvällen avslutades lite spontant hos Betty och Martin över en supergod middag och trevligt sällskap! Dagen kändes så fulländad på så många sätt. Och det bästa av allt, helgen var inte slut än...

Söndagen började med dans för dem som ville. Danceaerobics är säkert fantastiskt kul, men det här med dans, som betyder mycket koordination är inte min starka sida, snarare min svaga, så därför samlade jag energi till KB-passet som väntade efteråt. Även detta passet tufft, och med en avslutande parövning. Där krävdes ett grymt pannben!!

Nu började denna helg lida mot sitt slut... Bootcamp utomhus igen och denna dagen var vårsolen närvarande vilket gjorde oss alla lite extra glada tror jag! Vi delade upp oss i två lag och började fightas! Vilket gäng vi var, helt otroligt, vilket pepp! Dragkamp, planktävling, stafett och lite till!


Tack till Betty, Magdalena Bibik, Martin och Janne för en grym helg och förstklassig coaching! Och tack alla fantastiska deltagare, ni var så grymma! Hoppas verkligen vi ses på nästa event!! Nedan följer en bildkavalkad från helgens äventyr. Enjoy!

Kaffepauser måste man ha, Anna kör stenhårda "manmakers", Janne Westerlund inspirerade med en föreläsning under lunchen -The sky is the limit!, Lite Zumba moves!

Hela gänget samlat! Jag, glad med mitt blå klot. Kolla in tuffa Spartan systrarna Betty och Magdalena!

Härliga Eva! Ingen peppar som du under passen - underbart!

Mina wingmates, Anna och Sara!

 

Fick träffa fina Cilla!!

 

En mycket lycklig vinnare! (galen kanske ;-))

 

Bilden som säger allt

 
 
 


10 kommentarer:

  1. Å vilket fint inlägg vill göra om helgen en gång till!!! Du var grym på alla pass, gav verkligen järnet! Stor eloge till dig

    kram kram // Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Ja, visst vill man om och om igen :-)

      Du var med grym, kämparglöd i dig!!

      Kram

      Radera
  2. Underbar läsning :) Och det var verkligen ett helt grymt event. Alla gav järnet och jobbade på så bra. Hoppas att vi ses snart igen!

    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag med!!
      Sån härlig teamkänsla vi hade på sista BootCamp. Grymt kul med sån träning, man glömmer liksom bort att man faktiskt tränar för man har så himlans kul!!!

      Kram :)

      Radera
  3. Vilket härligt inlägg!! Blir träningssugen som attan.
    Nästa event hoppas jag kunna komma med!!
    =)
    ps.. vi sågs i feb på Bettys Workshop..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!! Vad kul att du hittat hit:)

      Ja, nästa event får du bara inte missa! Bilderna säger mycket, men svårt att rättfärdiga den egentliga härliga känslan som fanns!

      Hoppas vi ses till hösten!

      Radera
  4. Var roligt det var att träffas och vilken helt otroligt härlig helg det var, den kommer jag leva länge på. Längtar redan till nästa. Kram Maria från Linköping

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var sååå kul!!!

      Nästa event får vi se till att mötas upp även på kvällen så vi hinner prata och umgås lite mer :)

      Kram!

      Radera
    2. Ja, det håller jag med om. Känns som man hade velat prata mer med alla :) kram

      Radera
    3. Det satsar vi på nästa gång! ;-)

      Radera