tisdag 2 april 2013

Påskhäng

Vilken underbar påsk jag haft! Jag har verkligen lagt fokus på att VILA. Ryggen känns faktiskt mycket bättre av det. Även om hjärtat skriker träning så får jag låta hjärnan ta över med sina kloka ord...

Jag har blivit ordinerad vila i en vecka på all träning i överkroppen av olika orsaker så det har bara varit att bita ihop och njuta av allt annat som påsken bjudit på t ex att umgås med nära och kära som var mer än välbehövligt. Lite promenader har det blivit och sen har jag unnat mig ett ben och magpass. Utfall, knäböj, knäböj med sumokick, dynamisk planka och sidoplanka och lite andra magövningar. Att bara träna med kroppen är så underskattat. Dagen efter kändes i både mage och rumpa. Ljuva träningsvärk, du är så välkommen!

Denna vecka bjuder bland annat på ett efterlängtat Kettlebellpass. På torsdag är det Medlemskväll i the B-ROOM med fokus på svingteknik. Det kan man aldrig få för mycket av. Fredag Funktionell Fys utomhus och på söndag är det sommarfightsträning igen. Jag saknar tjejerna, the B-ROOM och träningen!

Så efter äggmålning, mat och dryck, soffhäng och mys är jag nu mer än redo att starta igång maskineriet igen. Jag hoppas innerligt att ryggen fortsätter att visa sig från den goda sidan.




6 kommentarer:

  1. Det låter som att du har haft en helt fin påsk även om du inte har fått träna. Ibland behöver man ju den där vilan. Om inte annat för att inse hur mycket man verkligen älskar att träna ;)

    Ses vi hos Betty om två veckor?!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Precis, jag håller med! Ibland behöver man sakna lite för att uppskatta :)
    Självklart ses vi hos Betty, så kul det ska bli!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Saknar också tjejerna och träningen i The B-room, men det ska bli kul att ses där i morgon! Väldigt snyggt påskägg förresten :o)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Vet inte om min kommentar kom med, din blogg lever sitt egna liv när det gäller mina kommentarer, kan fortfarande inte kommentera via mobilen :o)

    Saknar också tjejerna och träningen i The B-room, men ser fram emot att ses imorgon, flera dagar sen vi sågs ju!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, den kom jag behöver bara godkänna den först :)

      Radera
  5. Ja, visst ska det bli kul imorrn!

    Angående påskägget... ja, jag kunde ju inte låta bli ;)

    Ses imorrn, Kram!

    SvaraRadera